Τετάρτη, Μαρτίου 22, 2006

Λευτερια στους ταξιδιωτες!

Μια περιεργη προταση απο τον μαστορα της επιχειρηματικοτητας

Ο Στελιος Χατζηιωαννου, "επιχειρηματιας κατα συρροην" οπως θελει να χαρακτηριζεται, εκανε μια περιεργη προταση στην ελληνικη κυβερνηση. Πως του ηρθε αυτο?

Η αληθεια ειναι οτι ο ελληνικος τουρισμος ειναι κατα πολυ μεγαλο ποσοστο αεροπορικος, μαλιστα δυσαναλογα σε σχεση με ανταγωνιστριες χωρες οπως η Ισπανια και η Ιταλια.

Η δευτερη παρατηρηση ειναι ομως οτι τα αεροπορικα ταξιδια προς Ελλαδα ειναι πανακριβα! Αυτο αποτι φαινεται οφειλεται στην ελλειψη ανταγωνισμου, εν μερει λογω υπαρξης της επιδοτουμενης και σαπιας Ολυμπιακης αεροποριας και εν μερει επειδη η Ελλαδα δεν συμμετεχει στο παρτυ των φτηνων αερογραμμων που κατακλυζουν την Ευρωπη.

Η Ryanair πχ πεταει απο δυο αεροδρομια κοντα στην Βαρκελωνη (Girona και Reus) προς πανω απο 22 ευρωπαϊκους προορισμους! Τα εισιτηρεια της ειναι μαλιστα τοσο φτηνα, που πολλοι Ευρωπαιοι, ειδικα νεοι, πετανε οτιδηποτε μηνα του χρονου, για μια βολτα 2-3 μερες στην Βαρκελωνη*. Η εταιρη μεγαλη φτηνη εταιρεια, easyjet καλυπτει 9 ευρωπαϊκους προορισμους απο το κεντρικο αεροδρομιο της Βαρκελωνης, με επισης καλες τιμες. Τα δρομολογια απο/προς αλλες ανταγωνιστριες νοτιοευρωπαϊκες πολεις ειναι σχετικα παρομοια.

Ε λοιπον η μεν Ryanair που εξυπηρετει πλουσια ακομα και προορισμους οπως η Κρακοβια ή η Ριγα (κοιταχτε τον χαρτη), δεν πεταει καθολου προς Ελλαδα!! Η δε Easyjet πεταει μονο προς Αθηνα, απο δυο μολις ευρωπαϊκες πολεις! Ριχνοντας μια ματια στα στοιχεια, γινεται σαφης ο λογος. Η μονη περιφερεια στην Ελλαδα που μπορει να σηκωσει τετοιες φτηνες εταιρειες ειναι η Αττικη. Η Αθηνα εχει μονη της πολυ σημαντικη κινηση (επιχειρηματιες, φοιτητες και τουριστες), εχει κεντρικη θεση στην Ελλαδα και ειναι βεβαια η πυλη για τα περισσοτερα νησια. Δυστυχως ομως η συμβαση με το αεροδρομιο Ελ.Βενιζελος του δινει μονοπωλιο σε αποσταση 100 χιλιομετρων!

Δεν ξερω αν αυτο καποτε ηταν καλη ιδεα, αλλα σημερα μας εχει οδηγησει σε ενα σημαντικο προβλημα. Το Ελ.Βενιζελος ζηταει υπερογκα τελη (δεν εχω δει πιο ακριβο αεροδρομιο) και δεν επιτρεπει και σε κανενα αλλο αεροδρομιο να υπαρξει στην περιοχη. Αυτο οπως ειδαμε περιοριζει τρομερα τις πτησεις απο Αθηνα προς τον κοσμο και ετσι ζημιωνει τον τουρισμο μας, ζημιωνει τις επιχειρησεις μας (ειναι γνωστο οτι οι μεγαλες επιχειρησεις διαλεγουν πολεις με πολυ καλες αεροπορικες συνδεσεις) και τελος, κατι που συχνα παραμελειται, ζημιωνει και τον ελληνικο λαο, κλεινοντας του τις πορτες και κανοντας τον εσωστρεφη**. Ειμαι σιγουρος οτι αν μετρηθει ολο αυτο το κοστος, το ελληνικο κρατος πρεπει να ακολουθησει την συμβουλη του κ. Χατζηιωαννου και να σπασει το μονοπωλιο του Ελ.Βενιζελος στην Αττικη, ακομα και αν η αποζημιωση προς την ιδιοκτητρια θα ειναι αρκετα μεγαλη...

*οι συναδελφοι μου στην Γερμανια τοχουν κανει πια συνηθειο να ερχονται χωρις υπερβολη 2-3 φορες τον χρονο για τριημερα-τετραημερα στην Βαρκελωνη!
**Ειναι λυπηρο οτι υπαρχουν Ελληνες που μενουν 2, 3 ωρες απο τοσο θαυμασιες πολεις οπως το Παρισι, Βερολινο, Λονδινο, Ρωμη, Βαρκελωνη κ.ο.κ. και δεν τις επισκεπτονται ποτε!

ΥΓ οσοι νομιζουν οτι το να προσελκυεις αεροπορικες εταιρειες ειναι αποκλειστικα θεμα μεγεθους της αγορας σου, ας κοιταξουν οτι η τεραστια Ryanair εχει σαν βαση την Ιρλανδια, μια χωρα στην ακρη της Ευρωπης με ελαχιστο πληθυσμο. Γιατι? Γιατι δινει τα σωστα κινητρα, εχει εξαφανισει την γραφειοκρατια και δεν εχει καμμια βρωμοΟλυμπιακη να εμποδιζει τους ανταγωνιστες. Ο ιδιος ο κ. Χατζηιωαννου, οταν τον ρωτησαν γιατι διαλεξε την Αγγλια και οχι ας πουμε την Γαλλια (πιο κεντρικη) ή την Ελλαδα (πατριδα του) για βαση της Easyjet, απαντησε οτι: ηξερα οτι η Αγγλια ειναι η μονη χωρα που εχει χωρο για ανταγωνισμο. Ηταν η μονη χωρα που μπορουσες να πας στο δικαστηριο εναντιον της British Airways και να κερδισεις!
Αυτο για οσους πιστευουν στις ανοητες πολιτικες εθνικων πρωταθλητων που λατρευει η Γαλλια. Κερδισε μια μονοπωλιακη σαπια Air France, ενω η Αγγλια κερδισε να ειναι ουσιαστικα το μεταφορικο κεντρο της Ευρωπης με το Λονδινο να ειναι ισως η πολη με τις καλυτερες αεροπορικες συνδεσεις παγκοσμιως...

16 σχόλια:

libertarian είπε...

Το Ελ.Βενιζελος ζητάει υπέρογκα τέλη (δεν έχω δει πιο ακριβό αεροδρόμιο)

Βασικά θα μπορούσε να είναι πιο φτηνό αλλά το αστέρι ο Λαλιώτης άλλαξε (όλο περηφάνια) την σύμβαση συνεκμετάλλευσης που είχε το ελληνικό δημόσιο με τους γερμανούς από 50 σε 30 χρόνια. Λες και είναι κάτι θετικό να περάσει εξολοκλήρου στο δημόσιο λολ.... είδαμε και τις άλλες επιχειρήσεις που έχει στην κατοχή του (για να φτιάχνουν εκλογικό στρατό). Τι πέτυχε με αυτό; Τα χρήματα που θα έβγαζαν σε 50 χρόνια τώρα πρέπει να τα βγάλουν σε 30. Επίσης δεν πρόκειται να κάνουν επενδύσεις που αποδίδουν σε βάθος χρόνου. Μπράβο Λαλιώτη... αντί να κάνω μερικές ώρες να φτάσω Ελλάδα τώρα κάνω μια ολόκληρη ημέρα (πούλμαν-καράβι-πούλμαν).

...άσε που όταν περάσει στο δημόσιο και γίνει σαν τις άλλες επιχειρήσεις τα σπασμένα θα τα πληρώνουν όλοι οι φορολογούμενοι αντί οι επενδυτές. Είτε πετάνε, είτε όχι (είναι πολυτέλεια η αερομεταφορά για τους περισσότερους στην χώρα μας)

Kensai είπε...

Ριχνοντας μια ματια στα στοιχεια, γινεται σαφης ο λογος. Η μονη περιφερεια στην Ελλαδα που μπορει να σηκωσει τετοιες φτηνες εταιρειες ειναι η Αττικη. Η Αθηνα εχει μονη της πολυ σημαντικη κινηση (επιχειρηματιες, φοιτητες και τουριστες)...

Σωτήρη, αυτό από ποιά στοιχεία βγήκε;

-----

Βασικά το μοντέλο επιτυχίας με τις "No-Frills" airlines δουλεύει ακριβώς επειδή χρησιμοποιούν τα μικρότερα αεροδρόμια που έχουν χαμηλότερους φόρους. Αυτή τη στιγμή η Αθήνα είναι ίσως η μόνη μητρόπολη που έχει μόνο ένα μεγάλο αεροδρόμιο να την εξυπηρετεί... Ίσως το Ελληνικό να μπορούσε να έμενε αεροδρόμιο έστω και χαμηλής κυκλοφορίας.

Οι budget αεροπορικές δουλεύουν πολύ και με τα εναλλακτικά αεροδρόμια:
-Πορτογαλία με Φάρος, Καταλονία με Χιρόνα ως εναλλακτικό της Βαρκελώνης, Ισπανία με Αλικάντε, Ιταλία/Ρώμη με το Τσιαμπίνο, Αγγλία/Λονδίνο με όλα αποφεύγοντας το Χίθροου κλπ.

Αν η Αττική είχε και δεύτερο μικρότερο αεροδρόμιο (πχ κάπου ανάμεσα από Αθήνα και Κόρινθο, αν υπάρχει χώρος) θα μπορούσε να κάνει κάτι. Τώρα τι; Με κλειστό το Ελληνικό και τον Βενιζέλο να ορίζει τις τύχες των αεροπορικών σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων δε γίνεται τίποτα.

Θα έλεγε κανείς πως η Θεσσαλονίκη αποτελεί πολύ καλή λύση για budget εταιρείες, γιατί έχει μικρό αεροδρόμιο χωρίς τρομερά μεγάλη κίνηση και λούσα (ακριβώς όπως τα πετυχημένα: πορτογαλικό Φάρο ή ισπανική Αλικάντε) το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της επέκτασης (προέκταση αεροδιαδρόμου, δεύτερο Terminal).

S G είπε...

θα το λεγε κανεις ε?

τοτε γιατι δεν παει καμμια φτηνη εταιρεια (εκτος germanwings) τωρα στην Θεσαλλονικη?
Γιατι οπως ειπα δεν υπαρχει αγορα. Δεν εχω ακουσει βασικα κανεναν να πηγαινει στην Θεσαλλονικη για διακοπες και οι γυρω περιοχες εκτος Χαλκιδικης δεν εχουν καποια τουριστικη κινηση. Στην Χαλκιδικη πολλοι πανε με το αυτοκινητο, οποτε συνολικα χαμηλη ζητηση για αεροπορικα ταξιδια.

Οντως τα εναλλακτικα αεροδρομια ειναι προτιμητεα για τις φτηνες εταιρειες, αλλα εναλλακτικα αεροδρομια με καλη αγορα (ας πουμε η Ζιρονα εξυπηρετει περιοχη με γυρω στα 20 εκ. τουριστες ετησιως, το Αλικαντε επισης εχει μεγαλη κινηση, το Τσιαμπινο εξυπηρετει ολοκληρη Ρωμη κτλ). Το εναλλακτικο αεροδρομιο στην περιπτωση μας λοιπον θα ηταν ανετα η Ελευσινα οπου υπαρχει στρατιωτικο αεροδρομιο.

ειναι κοντα στην πολη, κοντα στο λιμανι και θα μπορουσε να ειναι παμθηνο... οχι τιποτα αλλο αλλα να αρχισουμε να αξιοποιουμε και τις στρατιωτικες εγκαταστασεις που τοσο μας κοστιζουν...


ΥΓ Girona/Ζιρόνα (καταλανικα) ή Gerona/Χερόνα (ισπανικα)


λιμπε εχεις απολυτο δικιο, ενας απο τους λογους του προβληματος ηταν η κουταμαρα της μειωσης του χρονου εκμεταλλευσης. Αν ειναι να το συντηρουν οπως τωρα, εγω θα εδινα και 100 χρονια το συμβολαιο στην ιδιοκτητρια. Ασε που θα διναμε και λιγοτερα λεφτα απο την τσεπη μας. Αλλα ο σοσιαλάρας Λαλιωτης εκανε μια ακομα κατακτηση για τον ελληνικο λαο...

Ανώνυμος είπε...

Αλλαι αι βουλαί του κύπριου
Χατζηιωάννου
και άλλαι αι βουλαί του κύπριου
Παπαδόπουλου

Ανώνυμος είπε...

σγ, αγορά υπάρχει στη Θεσσαλονίκη,
αλλά σκαλώνει στην επιλογή τοποθεσίας νέου αεροδρομίου προς ΠΑΘΕ,Κ. Μακεδονία-κατερίνη,
στον αθέμιτο ανταγωνισμό που ορίζουν τη περιοχή μας όχι στον άξονα αλλά στην άκρη.

Kensai είπε...

τοτε γιατι δεν παει καμμια φτηνη εταιρεια (εκτος germanwings) τωρα στην Θεσαλλονικη?

Αγορά υπάρχει και δυνητικά πολύ καλή, αλλά το αεροδρόμιο έχει πολύ ηλίθια διαχείριση και σκαλώνει στην επέκτασή σου ώστε να δέχεται περισσότερες πτήσεις. Ουσιαστικά δεν μπορούν να δεχτούν άλλες πριν επεκταθεί και ανοίξει το δεύτερο Terminal. Πόσα χρόνια έχεις να έρθεις πάνω;

Πάντως πλάκα κάνεις; 1 εκατομμύριο κόσμο έχει η συμπρωτεύουσα και θεωρητικά πας στα 2-3 αν πάρει μπρος ως αερολιμένας της Βόρειας Ελλάδας. Και φοιτητές και επιχειρηματίες και όσο κόσμο θες έχει.

Απλά αυτό που γίνεται τώρα είναι εμείς οι Θεσσαλονικείς να πρέπει να τραβιόμαστε στην Αθήνα για να πάμε στο Βορρά. Πάμε πρώτα Νότια για να ταξιδέψουμε εν τέλει Βόρεια... :-/

Ίσα ίσα, που δεν έρχονται στην Αθήνα οι no frills θα έπρεπε να σε κάνει να σκεφτείς ότι ίσως δεν φταίνε μόνο οι φόροι του Βενιζέλου...

Η Θεσσαλονίκη έχει όλα τα προσόντα πλέον να θεωρείται η Αλικάντε ή το Φάρο της Ελλάδας, το ζήτημα είναι να μην κολλάμε σε αθηνοκεντρικές πολιτικές που προβάλουν μονάχα τον τουρισμό από Αττική και κάτω. Αν κι εγώ δε μιλάω για τουρισμό, μιλάω για τους βορειοελλαδίτες πολίτες που χρειάζεται να τρώνε την Αθήνα δίχως λόγο. Είναι πράγματα που δε δικαιολογούνται για μια πόλη ενός εκατομμυρίου κόσμο. Η Πορτογαλία γιατί δεν τα έχει;

BTW, σταμάτα να την λες Θεσαλλονίκη... Με δύο "σ" είναι η καημένη, όχι με δύο "λ". Το διπλό λάμδα μόνο όταν την προφέρεις! ;-)

S G είπε...

"Αγορά υπάρχει και δυνητικά πολύ καλή, αλλά το αεροδρόμιο έχει πολύ ηλίθια διαχείριση και σκαλώνει στην επέκτασή σου ώστε να δέχεται περισσότερες πτήσεις."

χμμ για αυτο πηγαινε να διαμαρτυρηθεις και στα μυστικα του κολπου (μπλογκ)... εγω φυσικα ειμαι υπερ της επεκτασης, που ελπιζω θα φερει και καμμια δουλεια και τιποτα τουριστες.
Αλλα δεν πιστευω οτι ειναι τοσο κορεσμενο το αεροδρομιο πια...

"Απλά αυτό που γίνεται τώρα είναι εμείς οι Θεσσαλονικείς να πρέπει να τραβιόμαστε στην Αθήνα για να πάμε στο Βορρά"

και οι καταλανοι συχνα πανε μεσω μαδριτης... και το αεροδρομιο της Βαρκελωνης πρεπει να ειναι 5-10 φορες μεγαλυτερο απο της Θεσσαλονικης!

"Η Θεσσαλονίκη έχει όλα τα προσόντα πλέον να θεωρείται η Αλικάντε ή το Φάρο της Ελλάδας"

το Αλικαντε και το Φαρο εχουν πολυ τουρισμο! Το Αλικαντε εξυπηρετει και μερη σαν το Μπενιδορμ που εχουν τρελο τουρισμο (και αρκετα μεγαλη εξαγωγη κηπευτικων κτλ)! Δεν νομιζω οτι η Θεσσαλονικη εχει τοση κινηση, στην τελικη το Μακεδονια εχει λιγοτερη κινηση απο τον Καζαντζακη (Ηρακλειο)!

ΥΓ καλα ναι συγγνωμη, το Θεσαλλονικη μου εχει κολλησει. Μαλλον θυμαμαι το Θες αλλο νοικι...

Kensai είπε...

χμμ για αυτο πηγαινε να διαμαρτυρηθεις και στα μυστικα του κολπου (μπλογκ)... εγω φυσικα ειμαι υπερ της επεκτασης, που ελπιζω θα φερει και καμμια δουλεια και τιποτα τουριστες.
Αλλα δεν πιστευω οτι ειναι τοσο κορεσμενο το αεροδρομιο πια...


Σωτήρη, άλλο τι πιστεύεις εσύ που μιλάς με προκατάληψη- λες και είμαστε βλαχοκαουμπόιδες- για τη Βόρεια Ελλάδα και άλλο τι γίνεται στην πραγματικότητα.

Αυτή τη στιγμή ο «Αερολιμένας Μακεδονία» πήζει από δουλειά. Άλλες εταιρείες δε μπορεί να πάρει χωρίς να προκαλέσει σοβαρές καθυστερήσεις σε υποδομές και υπηρεσίες προς τις υπάρχουσες.

Το δεύτερο τέρμιναλ και η επέκταση του αεροδιαδρόμου είναι ιστορίες που πηγαίνουν πολλά χρόνια πίσω στις κλασικές κυβερνητικές υποσχέσεις για δομικά έργα στη συμπρωτεύουσα.

και οι καταλανοι συχνα πανε μεσω μαδριτης... και το αεροδρομιο της Βαρκελωνης πρεπει να ειναι 5-10 φορες μεγαλυτερο απο της Θεσσαλονικης!

Φχαριστώ πολύ ρε Σωτήρη, και οι Γερμανοί (ακόμα και οι Βερολινέζοι!) πάνε μέσω Φραγκφούρτης και Μονάχου, τι πα να πει αυτό;

Εγώ δε ζήτησα να μπει απευθείας πτήση Σαν Φρανσίσκο-Θεσσαλονίκη. Εγώ δεν είπα να φύγουν υπερατλαντικές πτήσεις απ'την πρωτεύουσα να έρθουν στην Θεσ/νίκη.

Απλά σου υπογράμμισα πως αυτή τη στιγμή ο πιο ικανός προορισμός για τις no frills εταιρείες θα ήταν η Θεσ/νίκη. Αλλά αυτό δε γίνεται γιατί το αεροδρόμιο δεν έχει επεκταθεί κατάλληλα (κλασικές προεκλογικές αθηνοκεντρικές υποσχέσεις που ακούμε τα τελευταία 20 χρόνια).

το Αλικαντε και το Φαρο εχουν πολυ τουρισμο! Το Αλικαντε εξυπηρετει και μερη σαν το Μπενιδορμ που εχουν τρελο τουρισμο (και αρκετα μεγαλη εξαγωγη κηπευτικων κτλ)! Δεν νομιζω οτι η Θεσσαλονικη εχει τοση κινηση, στην τελικη το Μακεδονια εχει λιγοτερη κινηση απο τον Καζαντζακη (Ηρακλειο)!

Βρε παλικάρι μου, η Αλικάντε και το Φάρο είναι 3 φορές μικρότερες πόλεις κι όμως έχουν διπλάσια οργανωμένα αεροδρόμια.

Και σου εξηγώ πως αυτή τη στιγμή το αεροδρόμιο Μακεδονίας δυνητικά εξυπηρετεί όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Με την ολοκλήρωση της Εγνατίας από Καβάλα μέχρι Ιωάννινα είναι σε ακτίνα 2 ωρών με τ'αυτοκίνητο απ'το αεροδρόμιο.

Και έλεος μ'αυτόν τον φαύλο κύκλο: Αν το αεροδρόμιο «Μακεδονίας» ολοκληρωθεί θα έρθουν και οι αεροπορικές-πτήσεις. Αλλά εγώ δε μιλάω να επεκταθεί μόνο για τους τουρίστες, μιλάω για τους 2-3 εκατομμύρια Έλληνες (φοιτητές, τουρίστες, επιχειρηματίες, κλπ) της Βόρειας Ελλάδας που δεν έχουν ένα αεροδρόμιο της προκοπής.

Σε τέτοιες αναπτυσσόμενες αγορές-προορισμούς δουλεύουν οι no frills εταιρείες, αλλά που να το καταλάβουν οι υδροκέφαλοι πολιτικοί.

Όσο για τον Καζαντζάκη έχει παραπάνω κίνηση μόνο το καλοκαίρι λόγω των charter και του τουρισμού. Και πάλι το αεροδρόμιό του είναι το ίδιο μεγάλο και οργανωμένο κι ας είναι πόλη με 3 φορές λιγότερο πληθυσμό απ'την Θεσσαλονίκη.

ΥΓ καλα ναι συγγνωμη, το Θεσαλλονικη μου εχει κολλησει. Μαλλον θυμαμαι το Θες αλλο νοικι...

Αυτό τι είναι πάλι; Ένας φθηνός τρόπος να προσβάλλεις τους Θεσσαλονικιούς; :-/

S G είπε...

αα μη λεμε ολο τα ιδια και τα ιδια!
Δεν μετραει μονο η πολη, μετραει ο κοσμος που εξυπηρειται γυρω γυρω! Το Ηρακλειο εξυπηρετει ισως το 1/4 του ελληνικου τουρισμου, εξυπηρετει τα κρητικα θερμοκηπια κτλ κτλ Εχει κινηση σχεδον 6 εκ. ανθρωπων ετησιως!

"άλλο τι πιστεύεις εσύ ... για τη Βόρεια Ελλάδα και άλλο τι γίνεται στην πραγματικότητα."

πηγες στα μυστικα του κολπου? Πηγαινε, να δεις ποσο αντιδρα η τοπικη κοινωνια στην επεκταση...

"Αν το αεροδρόμιο «Μακεδονίας» ολοκληρωθεί θα έρθουν και οι αεροπορικές-πτήσεις. "

οπως ειπα, δεν ειμαι καθολου σιγουρος για αυτο. Εχεις καποια στοιχεια πχ που να λενε οτι δεν υπαρχει ουτε ενα σλοτ ημερησιως για να ερθει η Ryanair πχ?

Οι φτηνες εταιρεις πανε συχνα σε περιφερειακα αεροδρομια, αλλα οχι τοσο σε "αναπτυσσομενες περιοχες". Μια χαρα μεγαλες αγορες ειναι σχεδον ολες οι πολεις που παει η Easyjet...
Και ξαναλεω, δεν βλεπω απο τα στοιχεια οτι η Κεντρικη Μακεδονια ας πουμε ειναι αρκετα μεγαλη αεροπορικη αγορα. Μπορεις να μου βρεις στοιχεια οτι ας πουμε η κινηση του Μακεδονια αυξανεται πολυ, οτι εχει κορεστει κτλ? Εδω δεν εχει καν δικη ιστοσελιδα αποσο εχω ψαξει!

ΥΓ "Αυτό τι είναι πάλι; Ένας φθηνός τρόπος να προσβάλλεις τους Θεσσαλονικιούς;"

?? γιατι, τι ακριβως ειναι το προσβλητικο? οχι, ενα μαλον βαρετο ανεκδοτο που ειχα ακουσει ειναι και μουχει κολλησει...

S G είπε...

το εψαξα λιγο και αν η βικιπαιδεια εχει δικιο, το αεροδρομιο Μακεδονια (ονομαστηκε ετσι το 93 για ευνοητους λογους :-) ) εχει κινηση μολις γυρω στα 4 εκατομμυρια ατομα! Μιλαμε για πραγματικα 5-6 φορες μικροτερο απο την Βαρκελωνη πχ Η Ατταλεια εχει 10 περιπου εκατομμυρια!

αλλος ενας καλος λογος να διαλυσουμε την Ολυμπιακη, να ριξουμε τα τελη του Ελ.Βενιζελος και να απελευθερωθουν λιγο οι αερομεταφορες στην Ελλαδα! Ειναι προφανες οτι η αγορα εχει πολυυυ δρομο μπροστα της...

Kensai είπε...

αα μη λεμε ολο τα ιδια και τα ιδια!
Δεν μετραει μονο η πολη, μετραει ο κοσμος που εξυπηρειται γυρω γυρω!


Σωτηράκη, ακριβώς αυτό σου λέω κι εγώ. Ο Αερολιμένας «Μακεδονία» εξυπηρετεί ΟΛΟΚΛΗΡΗ τη Βόρεια Ελλάδα. Μιλάμε για 3-4 εκατομμύρια Έλληνες και τη μισή επικράτεια από πλευράς τουριστικής εκμετάλλευσης.

το εψαξα λιγο και αν η βικιπαιδεια εχει δικιο, το αεροδρομιο Μακεδονια (ονομαστηκε ετσι το 93 για ευνοητους λογους :-) ) εχει κινηση μολις γυρω στα 4 εκατομμυρια ατομα! Μιλαμε για πραγματικα 5-6 φορες μικροτερο απο την Βαρκελωνη πχ Η Ατταλεια εχει 10 περιπου εκατομμυρια!

Σου ξαναλέω και πάλι πως οι απόλυτοι αριθμοί εξυπηρέτησης δεν παίζουν ρόλο στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ακόμα κι αν η τιμή που δίνει η Βικιπαίδεια (αλήθεια από που την πήρε;) είναι ακριβής, σύμφωνα με τις δικιές σου θεωρίες θα έπρεπε ήδη να γίνεται της τρελής στον Καζαντζάκη με εταιρείες no frills. Κι όμως δεν έχει, μόνο οι τσαρτεριές το καλοκαίρι.

πηγες στα μυστικα του κολπου? Πηγαινε, να δεις ποσο αντιδρα η τοπικη κοινωνια στην επεκταση...

Ξέρω πολύ καλά για την ένσταση του Δήμου Θερμαϊκού. Αλλά αυτό λίγο μ'ενδιαφέρει, όπως παλιότερα με την ιστορία του ραντάρ. Η επέκταση του αεροδρομίου κωλυσιεργεί τα τελευταία 20 χρόνια από έλλειψη χρημάτων απ'την αθηνοκεντρική κυβέρνηση... :(

οπως ειπα, δεν ειμαι καθολου σιγουρος για αυτο. Εχεις καποια στοιχεια πχ που να λενε οτι δεν υπαρχει ουτε ενα σλοτ ημερησιως για να ερθει η Ryanair πχ?

Εμένα τα μόνα μου στοιχεία είναι ότι βλέπω ότι δεν υπάρχει ΦΥΣΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ για επέκταση. Όλα τα μέρη είναι πίττα και ο ένας είναι πάνω στον άλλο. Το Terminal 2 (που οι Αθηναίοι πολιτικοί μας βάλαν τη μακέτα εδώ και μια δεκαετία) θα έλυνε ένα σωρό απ'τα προβλήματα χώρου.

Απ'την άλλη εσύ έχεις κανα στοιχείο γιατί οι no frills δεν έρχονται στο Βενιζέλο πέρα απ'την κραταιά δικαιολογία των φόρων;

Οι φτηνες εταιρεις πανε συχνα σε περιφερειακα αεροδρομια, αλλα οχι τοσο σε "αναπτυσσομενες περιοχες". Μια χαρα μεγαλες αγορες ειναι σχεδον ολες οι πολεις που παει η Easyjet...
Και ξαναλεω, δεν βλεπω απο τα στοιχεια οτι η Κεντρικη Μακεδονια ας πουμε ειναι αρκετα μεγαλη αεροπορικη αγορα. Μπορεις να μου βρεις στοιχεια οτι ας πουμε η κινηση του Μακεδονια αυξανεται πολυ, οτι εχει κορεστει κτλ? Εδω δεν εχει καν δικη ιστοσελιδα αποσο εχω ψαξει!


Ρε Σωτηράκη, με δουλεύεις; Περιμένεις να βρω σελίδα στο Internet παραπόνων «Πολίτες της Βόρειας Ελλάδας για το Αεροδρόμιο» ή κάτι αντίστοιχο; Online petition περιμένεις;

Τα νούμερα έχουν να κάνουν με τα βασικά στατιστικά-δημογραφικά στοιχεία της Ελλάδας μας. Η Βόρεια Ελλάδα έχει τόσο πληθυσμό και τόση έκταση. Και εξυπηρετείται για τις διεθνείς τις πτήσεις από ένα αεροδρόμιο που βρίσκεται μακριά και ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΚΑΙ NO FRILLS ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ..

Αυτή τη στιγμή, αν δεν υπήρχε πρόβλημα χώρου ο πρώτος προορισμός για Ελλάδα θα ήταν η Θεσ/νίκη γιατί απλούστατα η σημερινή εξυπηρέτηση είναι απαράδεκτη και για τους τουρίστες και για τους επιχειρηματίες/φοιτητές/πολίτες της Βόρειας Ελλάδας.

?? γιατι, τι ακριβως ειναι το προσβλητικο? οχι, ενα μαλον βαρετο ανεκδοτο που ειχα ακουσει ειναι και μουχει κολλησει...
Εγώ να δεις πόσα βαρετά ανέκδοτα ξέρω για Μπλε Φάντες, Σουβλάκια μέσα στην Κόκα-Κόλα, Καλαμάκια από γύρο, και Αθανάσιους Διάκους που καλαμώθηκαν...

Το θέμα είναι να κάνουμε σοβαρή συζήτηση, όχι να προωθήσεις τον τόπο σου εις βάρος- κλασικά- του δικού μου.

αλλος ενας καλος λογος να διαλυσουμε την Ολυμπιακη, να ριξουμε τα τελη του Ελ.Βενιζελος και να απελευθερωθουν λιγο οι αερομεταφορες στην Ελλαδα! Ειναι προφανες οτι η αγορα εχει πολυυυ δρομο μπροστα της...

Σ'αυτό συμφωνούμε. Αλλά επίσης να κοιταχθούν και λίγο τα δομικά έργα στα εκτός Αθήνας αεροδρόμια. Ιδιαίτερα όταν είναι έργα σε tilt εδώ και 20 χρόνια... :(

Kensai είπε...

Σχετικά με το τελευταίο. Είναι ΒΑΣΙΚΗ προϋπόθεση για να έρθει μια εταιρεία να κάνει δουλειά στην Ελλάδα. Εκτός αν θέλουμε να δουλεύουμε μια ζωή με τις τουριστικές τσάρτες λες και είμαστα κάποια Μπανανία...

Ανώνυμος είπε...

Η Ryanair ακολουθεί και τη στρατηγική να αγοράζει μόνο το οικόπεδο και να κάνει εκεί το δικό της αεροδρόμιο, έτσι έχει κάνει π.χ. στη Στοκχόλμη.
Αλλά ακόμη και αν της παραχωρήσουμε μία έκταση στο λεκανοπέδιο, θα έχουμε κερδίσει μία τέτοια εταιρεία ,ενώ αν είχε η πρωτεύουσα ένα μικρότερο αεροδρόμιο και να κρατούσε το Ελ Βενιζέλος (κάτι ανάλογο με την περίπτωση του Λονδίνου) ,θα μπορούσαμε να προσελκύσουμε πολλές no frills εταιρείες.
Για εκτός πρωτεύουσας δεν βλέπω κάτι ανάλογο. Στην Κρήτη πχ υπάρχει αυξημένη κίνηση το καλοκαίρι μέτρια όμως τον υπόλοιπο χρόνο.

Kensai είπε...

Ναυάγιο, δε νομίζω η Ryanair να κάνει συνέχεια την κίνηση που αναφέρεις. Αφού βλέποντας τις διαδρομές της μπορεί κάποιος να δει και πολλά κλασικά αεροδρόμια.

Το ζήτημα της κίνησης στην Αθήνα σε σχέση με τα υπόλοιπα ελληνικά αεροδρόμια είναι ένα εντελώς αυθαίρετο και υποκειμενικό σχόλιο που δεν έχει καμία βάση.

Προς Θεού, δε λέω πως δεν θα πιάσει αν η Αθήνα είχε/φτιάξει δεύτερο αεροδρόμιο, αλλά αυτή τη στιγμή η Θεσσαλονίκη έχει πραγματικό πρόβλημα με την υποδομή του αεροδρομίου της πράγμα που της απαγορεύει να δεχθεί περισσότερες no frills εταιρείες.

Ζήτηση υπάρχει πολύ στη Βόρεια Ελλάδα, και σίγουρα ο Αερολιμένας Μακεδονία μπορεί να γίνει σημείο αναφοράς για τις budget airlines.

Τα έργα υποδομής που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί από 20ετίας θα κάνουν τη διαφορά, μιλάμε για μια λεκάνη 3-4 εκατομμυρίων πελατών. Ιδιαίτερα τώρα με την Εγνατία από Καβάλα ως Ιωάννινα η Θεσ/νίκη είναι σε απόσταση 2 ωρών.

Το Ηράκλειο και οι άλλοι τουριστικοί προορισμοί δουλεύουν και με charter, προβλήματα δεν έχουν. Η Βόρεια Ελλάδα έχει απ'όλα, αλλά δεν έχει ικανό αεροδρόμιο. :(

Άδικο δεν είναι; Iδιαίτερα όταν οι και βορειοελλαδίτες πληρώναν φόρους να γίνει το L V...

S G είπε...

μα γιατι επιμενεις οτι ειναι αυθαιρετη η σκεψη οτι μονο η αθηνα εχει σοβαρη διεθνη κινηση? Μιλαμε με απλα νουμερα κινησης, η αθηνα εχει περιπου 16 εκ. αφιξεις/αναχωρησεις και η Θεσσαλονικη 4! Και λογικο ειναι, με ολους σχεδον τους τουριστες για Κυκλαδες να ερχονται μεσω Αθηνας, με την ιδια την πολη να ειναι προορισμος για τουρισμο, συνεδρια, επιχειρηματιες (99% των μεγαλων ελληνικων επιχειρησεων εχουν εδρα στην Αθηνα) κτλ

Το Ηρακλειο εχει γυρω στα 6 εκ., αλλα πραγματικα υπερβολικα επικεντρωμενα το καλοκαιρι οποτε δυσκολο σηκωνει τακτικες γραμμες ολον τον χρονο.

Δεν μου εδειξες βεβαια ακομα, οτι το σχετικα φτηνο Μακεδονια, δεν εχει καθολου χωρο εστω για μια φτηνη εταιρεια. Γιατι αν μεγαλωσει (που θα ακριβυνει) θα ερθουν οι εταιρειες αν δεν ερχονται τωρα?

"Περιμένεις να βρω σελίδα στο Internet παραπόνων «Πολίτες της Βόρειας Ελλάδας για το Αεροδρόμιο» ή κάτι αντίστοιχο;"

οχι, στοιχεια που να δειχνουν οτι εχει ξεπεραστει η χωρητικοτητα του αεροδρομιου και οτι η κινηση περιοριζεται τοοοοσο πολυ πια που αν γινοταν μεγαλυτερο αεροδρομιο θα ειχαμε εκρηξη...

Kensai είπε...

Σώτο. Το ότι η έδρα των ελληνικών και αρκετών διεθνών εταιρειών βρίσκεται στην Αθήνα είναι αναμενόμενο για χώρες που έχουν παράδοση μεγάλης πρωτεύουσας: πχ Βρετανία, Γαλλία...

Αυτό δεν είναι άμεσα συνδεδεμένο με την τουριστική οργάνωση και συνεδριακή χωρητικότητα της Αθήνας αλλά με το νομικό-παραγωγικό σύστημα που εξυπηρετεί τις εταιρείες να έχουν την έδρα τους στο οικονομικό κέντρο μιας χώρας. Γι'αυτό και χώρες που δεν έχουν παράδοση στην πρωτεύουσα (πχ Ιταλία, Γερμανία) έχουν πολλούς πόλους.

Εγώ αυτό που ήθελα να υπογραμμίσω απ'την αρχή είναι πως η αξιωματική σου θέση «η Αθήνα αυτή τη στιγμή είναι το ιδανικό μέρος για την Ελλάδα» είναι λάθος. Η Αθήνα ΗΔΗ υπερ-εξυπηρετείται. Σίγουρα ο ανταγωνισμός θα ρίξει τις τιμές αλλά από κει και πέρα αμφιβάλω αν θ'ανεβάσει την κίνηση (τουριστική ή επιχειρηματική) διότι μιλάμε για ήδη κορεσμένη και ώριμη αγορά.

Αντίθετα η Βόρεια Ελλάδα είναι untapped αγορά με τεράστιες δυνατότητες (όπως είπα δυνητικά εξυπηρετεί από Θεσσαλία και πάνω) και bottleneck το πανάθλιο αεροδρόμιο που εδώ και 20 χρόνια δεν επεκτείνουν.

Μπορείς να μου λες ό,τι θες... μελέτες για τα παραπάνω δεν θα σου φέρω, μπορείς αν θες να ενημερωθείς με τον Οργανισμό Αερολιμένος Θεσσαλονίκης για τα σχέδια επέκτασης του αεροδρομίου που είναι παγωμένα δύο δεκαετίες πλέον.

Εσύ μπορείς να μου φέρεις στοιχεία ότι σων και καλά θα σκίσουν οι αεροπορικές no frills στην Αττική; Εγώ για τη Βόρεια Ελλάδα σου λέω για 3-4 εκατομμύρια πολίτες που αυτή τη στιγμή δεν έχουν φθηνές απευθείας πτήσεις ενώ έχουν «αστείες» πόλεις όπως το Φάρο και η Αλικάντε...

Τέσπα, δε χρειάζεται να ρίχνει ο καθένας νερό στ'αυλάκι του, απλά τα συμπεράσματά σου είναι πάντα κόκκινο πανί για μένα. ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΑΘΗΝΑ, το LV και με δικούς μου φόρους το φτιάξατε... :(

Λευτεριά σε ΟΛΟΥΣ τους ταξιδιώτες, όχι μόνο στους Αθηναίους!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner
















Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign








Referrers

Based on original Visionary template by Justin Tadlock
Visionary Reloaded theme by Blogger Templates | Distributed By Magazine Template

Visionary WordPress Theme by Justin Tadlock